Februárban Székelyudvarhelyen a projekt keretében a harmadik nemzetközi szakmai találkozót a Regionet Alapítvány szervezte. Az esemény fókuszában a pilotoktatás előkészítése és a módszertan véglegesítése volt.
A blended módszertan értelmében a tanulók a kisérettségit megelőzően egy 12 hetes felvételi felkészítőn vesznek részt az e-learning platformon. Ekkor az ezzel a céllal létrehozott, a vizsga anyagát feldolgozó digitális matematika tananyaggal foglalkoznak majd. Ezután kiscsoportos online konzultációk keretében további fejlesztésben részesülnek.
A pilotoktatás során összesen 8, vagyis minden héten egy témakört dolgoznak majd fel osztályteremi környezetben. A 8. hetet követően a célcsoportot szegmensekre bontjuk aszerint, hogy mely területeken és mely szinteken várható tőlük a leginkább fejlődés. A maradék 4 hétben a kritikus területekre még jobban fókuszáló feladatokat kapnak a tanulók gyakorlásra.
A klaszterek létrehozása: teljesítményalapú csoportbontás
Az e-learning platformon való tanulás során témakörönként teljesítményalapú csoportbontás történik: elért eredmények alapján különböző erősségű homogén csoportokba osztják a tanulókat, melyekbe az azonos nehézségekkel küzdő tanulók kerülnek. Ezáltal hatékonyabban valósul meg a további segítségnyújtás és korrepetálás az adott témakörben.
A kiscsoportos online konzultációkat hetente szervezik a pedagógusok a különböző csoportok számára, hogy feloldják a tanulás során fellépő elakadásokat.