2023. november végén a RegioNet Alapítvány PLA eseményt szervezett a digitális pedagógia iránt érdeklődő tanárok számára. A találkozó célja az igények feltérképezése, a közös javaslatok megfogalmazása volt. (A Peer Learning Activity (PLA), a társak általi tanulás módszerét, a szakmai tapasztalatok megosztását, közös feldolgozását jelenti.)
A rendezvényen a projekt keretében megvalósítandó fejlesztések alapjait szerettük volna megteremteni. Törekedtünk a pedagógusok fejlesztési folyamatokba való bevonására, a tartalomfejlesztési koncepció közös meghatározására.
- Sor került a „kisérettségi” kritikus kompetenciaterületeinek beazonosítására,
- ennek megfelelően a fejlesztendő témakörök meghatározására,
- a tartalomfejlesztés menetének,
- a tananyag szerkezetének megvitatására.
Az eseményen bemutattuk a tervezett módszertant, ismertettük a projekt indíttatását és koncepcióját. Ezt követően a részt vevő pedagógusok fogalmazhatták meg véleményüket a készülendő matematika tananyag kapcsán.
Ez alapján összefoglalható, hogy a blended módszertan és digitális tananyag jelentős segítséget jelentene a kisérettségi vizsgára történő felkészülésben.
A szakmai párbeszéd során során sikerült a résztvevőkkel közösen meghatározni a főbb fejlesztési szempontokat és szükségleteket, melyek a leghatékonyabban tudják támogatni a kisérettségire történő felkészülést.